ПРОФИЛ

Рейтинг
3943
точки при гласуване
3

OtSofia

създаден на 2019-04-17 16:34:50
Всички ваши коментари (309)
Дата Коментар
Страници
2020-05-09 18:19:14Чудесна статия!Разбира се,че свързвам Казанлък с розобера,с Чудомир и цялото интелигентно живо,будно казанлъшко общество от 30те и 40те години на 20ти век,с Казанлъшката гробница.Няма как да не свържа Казанлък с покойната архитект Дафина Василева Христова,казанлъченка по произход и сърце,специалист по проучване, реставрация и консервация на най-важните паметници на българската архитектура.Завършила архитектура в Унгария,специализация в Западна Европа,учен от Българската академия на науките арх. Дафина Василева знаеше и въпреки упоритата официозна съпротива на края на 60-те и през 70-те години на 20-ти век развиваше познанието за древнобългарското и тракското минало на нашите земи, населени от нашите прадеди,когато за тракийските гробници се говореше като за небивалици,а за българското Средновековие като чуждоземно.Италианският, белгийският и швейцарският ѝ опит я направиха по-убеден български учен от мнозинството казионни членове на научните съвети.Казанлък излъчва чиста енергия.

Kъм статия Коя е кака Сийка?

2020-05-08 18:45:20Развитие на обществената софийска критичност има и през последните 30 години. Метростроителството съсипа главната улица на древния град, останала в цялото си трасе, профил и настилка от Източната до Западната порта. Все пак – нещо бе показано, дано продължим да пазим това, което е наша вековна отговорност пред хората, които са го построили. И сега, като чета вашите постове, си казвам: Хич да не се чудим на споровете с нашите мили братя и сестри от Повардарието! Ние тук все още не можем да се измъкнем от brain-washing-а на руските „братя“. В земята отвъд югозападната граница има 1 милион заплашена от изчезване общонародна субстанция. Трябва да сме ужасно търпеливи, и дано имаме време, та да можем и ние тук да се променим заедно с тях в името на бъдещето.

Kъм статия Калоян Паргов: Транспортът в София е пред колапс

2020-05-08 18:44:40Че като почват едни консултации! На тези уж киевски, но водени от московския шеф, руско-съветски съветници дължим пресичането на лините на метрото точно в сърцето на нашия 8 хилядолетен град. София помни ожесточените спорове и сблъсъци на критичното софийско общество с непробиваемата стена от думи: „Така го искат руснаците“ . Всяко по-различно мнение бива потискано (днес това се нарича mobbing и abuse) през 70-те и 80-те години на XX век. Най-недопускани въобще за открито обсъждане са възможните алтернативи. Все пак един вестник и едно списание успяват да представят този сблъсък. Скоростният подпаважен трамвай остава погребан в кориците с надпис „Метро-София“. Неговият идеолог започва да работи по отхвърлената от първоначалния ТИД идея за метро. Шумът от демократичните промени е особено „благоприятен“ за спешното купуване на първите руско-съветски метровлакове. Алтернативите „с успех“ биват заличени.

Kъм статия Калоян Паргов: Транспортът в София е пред колапс

2020-05-08 18:43:40Начало на проучванията – инж. Иван Чучков, идеолог на скоростния подпаважен трамвай (СПТ) за условията на София, Технико-икономически доклад (ТИД) „Скоростен електро-релсов транспорт (СЕРТ) за София“, 1967, обосноваващ трамвайната концепция, щадяща както самото съоръжение, а също и градското движение и развитие, така и софийската древност със световно значение. Под съвсем не щадящ руско-съветски натиск , обаче, съществуващият вече ТИД-СЕРТ с неговия готов текст, посветен на скоростния трамвай, се преименува на Метро-София. Този натиск широко се обсъжда в професионалните среди, като отзвук от това се появява даже и във СМИ.

Kъм статия Калоян Паргов: Транспортът в София е пред колапс

2020-05-08 18:42:49За фактите: Смятам, че СОС или СО трябва да представи на софиянци загубите от софийския транспорт по видове, разпределени във времето, и да обясни диспропорците. Тогава ясно ще си проличи , че метрото се фаворизира за сметка на софийския трамвай, както и чрез определянето на автобусния за довозващ превоз. Още – нужно е да знаем с каква сума се дотира всекидневно метрополитена. Сметките за билетите в миналото и днес оставям на разположение на С.А., защото разбирам, че е хоби. Да видим историята на Софийското метро, изграден върху фалшивия руско-съветски лозунг: „Всеки град с над 1 милион жители трябва да има метро“ (подразбира се – руско-съветско). Този лозунг показа своята градоустройствена и икономическа несъстоятелност в днешно време – за София и за света, има достатъчно научна книжнина.

Kъм статия Калоян Паргов: Транспортът в София е пред колапс

2020-05-08 15:22:27Този ли кмет бил решил, противно на всеки здрав смисъл, да кръщава градинка/площад на Ламбо-Стефан Данаилов, да почива в мир? Сега пък - Политковска? Каква ни е тази рускиня с нещастна съдба? Защо не са почетени никъде българките с нещастна съдба, например - Райна Княгиня и погубените ѝ от народната власт доблестни синове-воини, а също и нашите майки, които "все в черно ходят" (Иван Милев, 1926)? А иначе, несъмнено, знаците на окупатора и неговото оръжие, насочено срещу софиянци в жилищата им - ВЪН! Грозните статуи с житните класове в ръцете на неканените "гости" - на бунището на миналото! Да се възроди Самоковският мост като част от хилядолетната история на София - да, на всяка цена. Но е неуместно да се увъртаме и извиняваме с компромиси като Ламбо и Политковска.

Kъм статия Премахване на съветски паметници в 'Лозенец' предлага кметът Константин Павлов

2020-05-07 18:58:10Да, бе - „световна(?) класа“: наситено синя операционна. Сигурно на екипа им е неприятно да диагностицират цианоза на пациента по време на операция. А на фона на синьото тя просто може и да не се забележи. Е, имаме си и прорастнал върху русизъм маймунски неологизъм: "дооборудвана". Да ни е честит. Във ВМА могат вече да "запуснат" "новинката". Nice, ah? За "реновираните условия" и "подмяната - "другой раз":)

Kъм статия Травматолозите от ВМА с операционни зали от световна класа

2020-05-07 14:27:10Няма лошо да има още една многопрофилна детска болница - например в Ямбол, Стара Загора, Варна или Бургас. Посочената петиция е единствено негативна - отмяна и оставка. Тя няма да построи нужната национална детска болница. Подписалите я трябва да се обединят тъкмо в искане за още една детска болница в Източна България. Ако имат сили да превърнат отрицанието в положителна енергия - тези 17684 бройки ще се превърнат от подписи в истински радетели и е напълно възможно да привлекат значително повече спомоществуватели.

Kъм статия Държавата не се отказва от скелета на детската болница, обяви го за обект от национално значение

2020-05-05 15:52:05@Симеон Александров По изключение - отбелязвам: аз не знам, разбира се, нито кой си, нито какъв си. Знам, обаче, кой ти е промил мозъка. Ядохме му попарата 45+. И сега, притиснат до стената от неопровержимото презрение на българите, несръчно се пробва да манипулира, макар и с грешни (защото са грях) сметки. Пробвай със сиренето, доматите, виното, тетрадките и всичко друго. Колкото до мизерията на народа - още не можем да се справим с последствията. Гарантирало се било поддръжка и ремонти - смях в залата! Удължение на съществуващи трасета - единственото, което се правеше, беше, че се предопределяше, както стана, безконтролно паразитиране на руско-съветското метро върху изнемощелия организъм на софийския транспорт. Сакън да не се построи нещо извън Митищи! И хич да не се фукате със Сименс. И неговото име се използва за руски сметки като горната. Айде, и да прочетеш отново първият ми пост. Дайте днешните загуби и обяснете диспропорциите.

Kъм статия Калоян Паргов: Транспортът в София е пред колапс

2020-05-05 11:02:39Като казвате А, кажете и Б. Кой софийски транспорт колко загуби носи? Ама - не: електротранспорт и автобусен, на общо, а метро, трамвай, тролей, малки автобуси, големи автобуси - по видове. Тогава ще стане ясно на софиянци за какво им се харчат местните данъци, а и националните. Много е просто. И закарайте в коневръза началниците на метрополитена, да не ви се месят при пресмятането.

Kъм статия Калоян Паргов: Транспортът в София е пред колапс

Всички текстове и изображения публикувани в сайтовете на "Офф Медия" АД са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.