2019-12-20 08:36:12 | Смешно и тъжно е - 1 лв. билетче и безплатен паркинг някъде в края на София. В Букурещ (споделям за ен-ти път навсякъде, където мога, но реакция никаква отникъде) билетчето е 50 ст. включително за 25-те нощни линии (за метро - 1 лев), пенсионерите пътуват безплатно, ученици и студенти - почти безплатно, картите са много по-евтини. И това за потребители с около 50% по-високи заплати и пенсии от нашите.
Автобусите вървят начесто, а не както при някои линии в София - 3-4 пъти на час. Паркът се обновява чрез кооперирано производство с известни фирми, а не както донеотдавна в София - внос на втора употреба трамваи и автобуси. Влагат се 5-6 пъти повече средства.
Има една общинска транспортна фирма, а не няколко частни, раздадени на приятели. На вниманието на общинарите ни, а и на всеки, който иска да провери информацията и ползва английски - http://stbsa.ro/
Kъм статия Зелен билет в София днес заради мръсния въздух
|
2019-12-01 14:49:50 | Не знам колко медицински хеликоптера е имала България през 80-те, но един от тях бе на постоянно базиране в двора на болницата във Велико Търново. Площадката още стои. А над плажовете на южното Черноморие (Приморско, Китен, Лозенец) редовно летеше медицински хеликоптер.
Kъм статия България ще купува медицински хеликоптер, Румъния има 11
|
2019-12-01 11:14:39 | Представя ли си някой на какво ще заприличат тези прозрачни пластмасови "гъби" само след 5-6 месеца в смога на софийския център? А прекъснатите транспортни връзки в района? 16 милиона нищо не са на фона на надутите сметки за южната дъга и Графа, но поне да има ефект.
Kъм статия Главният архитект на София: Проектът на Фуксас за пл. Света Неделя може да бъде изпълнен
|
2019-11-28 13:00:19 | Вярва ли някой, че сме произвеждали трамваи?
Kъм статия Тестват първия полски трамвай, който дойде в София по магистрала
|
2019-11-27 12:08:53 | Бива, бива, но патриарха Вазов за курбан не бива. Вместо училището да кара простите да си увеличават запаса от думи, принуждава умните да падат до тяхното ниво. Чучур, бара и ятаган като не знаеш какво е, какъв българин си? По същата логика трябва да почнем да "превеждаме" Радичков, Стефан Цанев, че и Георги Господинов. Да не говорим за Сервантес, Зола и Шекспир. Чалгари с по 2-3 000 думи в главата не могат разбра и д-р Тони Филипов, колкото да се подрежда той откъм тяхната страна.
Kъм статия Смешен плач по фосила Вазов
|
2019-11-26 19:20:57 | В Румъния на последните два парламентарни избора невалидните бюлетини бяха съответно 2,8 и 2,9%. На последните парламентарни избори в Полша - 1,1%, а само в изборите за сенат - 2,5%, което стана повод управляващата партия да поиска 10% от невалидните бюлетини да бъдат признати за валидни. На силно оспорваните избори за кмет на Кишинев, Република Молдова, през 2018 г. невалидни бяха 1,1% от бюлетините. Възможните обяснения за необичайно високия процент у нас са две - или избирателите ни са малоумни или бюлетини се "зануляват" от членове на комисиите, за да се подобри резултатът на определена партия. ЦИК и прокуратурата трябва да си влязат в ролята и да ускорят въвеждането на машинното гласуване.
И още нещо - 1 милион от общо 4 милиона румънски емигранти гласуваха в продължение на 3 дни в президентските избори - в близо 1000 секции и по пощата. Нашите са между 2 и 3 милиона, но много малка част успяват да се "вредят" заради малкия брой секции, отказа да се гласува повече дни и по пощат
Kъм статия Нивата на невалидните бюлетини на местния вот са исторически
|
2019-11-24 20:33:27 | За преглед при семейния лекар не трябва да се плаща нищо, тъй като
1. той получава средно по 1,20 месечно за записан пациент (при 2000 пациента това е равно на 2400 лева)
2. получава средно по 12 лева за профилактичен преглед (това прави 24 000 годишно или 2 000 лева на месец)
3. за всяка ваксинация - 5 лева
4. за хронично болни, каквито са половината от пациентите по 10-12 лева на два месеца, което прави още по 5 500 на месец.
Събират се месечно до тук към 9-10 000 лева, докато специалист в областна болница едва стига 1500, ако не е от "позлатените" специалноси като инвазивната кардиология, например. Е не е частно - не пред пациентите, тях вълци ги яли, а пред колегите им.
Kъм статия Не е страшно да платиш 1 лев такса за преглед, страшно е в болница да ти поискат 10 хил.
|
2019-11-23 08:56:20 | Бастисаха го тримата шишевци. Мисля, че Комарницки има най-голям "принос". Карикатурите му много дразнеха Борисов, ако се съди по забележки на премиера.
Kъм статия Вестник СЕГА става седмичник от Нова година
|
2019-11-21 07:28:56 | Друга лудост е съотношението 25% максимален бонус при 400% максимален малус. В Румъния след 10 години прилагане на системата съотношението е 50% бонус - 80% малус и пак са недоволни, че малусът е малко по-голям. В началото и там бе 50% на 180%. Ние какво да кажем при разлика от 16 пъти.
Три от застрахователните ни компании, сред които Евроинс е една от най-силните там, работят добре и на печалба в Румъния при посочените по-горе условия, но тук ни предлагат система, която до 4-5 години ще ни вкара всички в малуса. Нужен е сериозен отпор, но първо трябва да осъзнаем какво ни се готви.
Още нещо интересно - когато бе въведена системата в Румъния - през 2010 г., коефициентът бонус-малус не тръгна за всички от нула, както смятат да направят у нас, а се определи на базата на регистрираните ПТП със щети от 2009 г.
И още - там определянето на коефицента става автоматично на базата на регистрираните застрахователни събития и всеки може да го провери в интернет.
Kъм статия Застраховката "Гражданска отговорност" може да се оскъпи 4 пъти
|
2019-11-21 07:28:01 | Застрахователното лоби в КФН и парламента ни готви най-голямата възможна тесла. Във Франция, Италия, Румъния и други европейски държави при определяне на коефициента бонус-малус се вземат предвид само НАРУШЕНИЯ, ПОРАЖДАЩИ ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ЩЕТИ - т.е. плащане на застрахователно обезщетение. За останалите - надвишил скоростта, говорил по телефона, отнел предимство, алкохол в кръвта и т.н. си има глоби, отнемане на свидетелството и други наказания. При това, ако нарушител, причинил щета, покрие всички разходи, коефициентът му остава непроменен.
Само констатираните нарушения годишно у нас са близо 1 милион. Това означава, че за 3-4 години всички български щофьори ще бъдат вкарани в малуса. Всъщност системата се превръща в една безкрайна и неанулираема глоба в полза на застрахователите.
В цитираните държави застрахователите имат своя информационна система за отчитане на застрахователните събития (ПТП със щети).
Kъм статия Застраховката "Гражданска отговорност" може да се оскъпи 4 пъти
|